Not known Facts About بیماری سل بیضه

Wiki Article

توجه کنید که هر سه مورد باید با هم رخ دهد. البته این تست دقیق نیست و معمولاً با خطا همراه است.

مردمی که در تماس‌های طولانی مدت، مکرر یا نزدیک به افراد مبتلا به سل هستند در معرض خطر آلوده شدن به عفونت با نرخ عفونت حدود ۲۲ درصد می‌باشند.[۴۱] یک فرد مبتلا به سل فعال اما درمان نشده می‌تواند ۱۰-۱۵ نفر یا بیشتر را در هر سال آلوده کند.[۴] به‌طور معمول، تنها افراد دارای سل فعال این بیماری را انتقال می‌دهند. تصور نمی‌شود که افراد مبتلا به عفونت نهفته، مسری باشند.[۱] احتمال انتقال از فردی به فرد دیگر به عوامل متعددی بستگی دارد که این عوامل عبارتند از تعداد قطرات عفونی که حامل منتشر می‌کند، کارآمدی تهویه محیط زیست افراد، مدت زمان در معرض قرار گرفتن، میزان واگیردار بودن گونه «مایکوباکتریوم توبرکلوزیس» و سطح ایمنی در فرد غیرآلوده.

کلیه حقوق محفوظ و مربوط به سایت الو دکتر است و بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است. میزبانی شده در سرور اختصاصی ایران سرورستاپ

«میکوباکتریوم توبرکلوسیس» به رنگ قرمز در خلط سل فعال[ویرایش]

به جز ریه، به ندرت پیش می‌آید که عفونت سل مناطقی از بدن، مانند: غدد لنفاوی، استخوان‌ها و مفاصل، سیستم گوارش بدن، مثانه، سیستم تناسلی، مغز و اعصاب را درگیر کند.

افزایش سن چه عوارضی برای بانوان به‌دنبال دارد؟ راه درمان‌شان چیست؟!

ناشناس گفت: ۱۴۰۲/۱۱/۱۷ در ۲:۰۷ ب٫ظ خیلی کمکم کرد هم از لحاظ مصرف غذایی هم از لحاظ روحی که میتونم کنترلش کنم و خطر خاصی برای فرزندم نداره

افرادی که فقیر هستند و به مراقبت‌های پزشکی مناسب دسترسی ندارند

در واقع آسیب به روده بسیار آهسته است و علائم آن قدر متفاوت هستند که می‌تواند سال‌ها بعد در فرد مبتلا تشخیص داده‌شود.

پاکت و چسب تمبر نیز یافت‌می‌شود. پزشک ممکن است شما را به یک متخصص تغذیه ارجاع دهد تا به شما در انتخاب رژیم غذایی بدون گلوتن کمک کند.

همچنین اگر فرزند شما رنگ‌پریده یا تحریک‌پذیر است و یا اگر دچار تاخیر در رشد شود و یا شکم متورم و مدفوع بدبو و حجیم داشته‌باشد، با پزشک کودک بیماری سل استخوانی خود مشورت کنید.

● با این حال، تست کامل نیست. فقط می‌تواند به شما بگوید که آیا عفونت سل دارید یا خیر، نه اینکه آیا شما بیماری سل فعال دارید یا خیر. به علاوه، برخی از افراد حتی در صورت ابتلا به سل به آزمایش پاسخ نمی‌دهند.

سل دومین علت شایع مرگ ناشی از بیماری‌های عفونی پس از مرگ به علت اچ‌آی‌وی/ایدز است.[۱۱] تعداد مطلق موارد ابتلا به سل (شیوع) از سال ۲۰۰۵ رو به کاهش بوده‌ است. موارد جدید سل (بروز) از سال ۲۰۰۲، کاهش یافته‌ است[۶] مخصوصا چین که پیشرفت چشمگیری داشته‌ است. چین میزان مرگ و میر ناشی از سل خود را بین سال‌های ۱۹۹۰ و ۲۰۱۰ حدود ۸۰٪ کاهش داده است.[۸۵] سل در کشورهای در حال توسعه شایع‌تر است. حدود ۸۰٪ از جمعیت بسیاری از کشورهای آسیایی و آفریقایی در آزمون توبرکولین، تست مثبت داشته‌اند اما تنها ۵-۱۰٪ از جمعیت آمریکا آزمون مثبت داشته‌اند.

چنگیز وثوقی بازیگر نقش وردان در سریال امام علی در کنار همسران جوانش + عکس و بیوگرافی

Report this wiki page